MTÜ TANTSUMAJAKAS

92413 Kärdla
Hiiumaa

Tel: 5156996
e-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

2023 veebruari keskel sain naisvõimlemisrühm „Liine” meililisti kirja, kus Tiina (Kaev) küsis Liinede käest, kas nad oleks valmis osalema aprilli lõpus Poolas toimuval festivalil. Sama meilivahendusel sai allakirjutanu ka teada, et minu Liinede grupi seitse naist kaheksast, olid juba trennis põhimõtteliselt sellele väljakutsele JAH öelnud . No kui Sa oled grupi liige, siis Sa oled ju nõus selle otsusega, mille enamus on langetanud.

Nii algas meie ettevalmistusperiood festivaliks. Tiina selgitas, et võimlemispeoks harjutatavast kavast ehk ühest tantsust jääb väheks, seega hakkasime juurde õppima veel kahte rahvuslikku tantsu, milleks üks oli tuntud rahvatants „Oige ja vasemba” ning teine Tiina oma seade rahvatantsule „Kiigadi-Kaagadi”. Olin algul suures mures, sest tantse tuli lõpuks kokku neli ning neist kolm olid minu jaoks täiesti uued. Juhendajana on Tiina alati ka väga nõudlik, seega trennid olid päris pikad ja kurnavad, kuid kvaliteedis allahindlust ei saanud me ka endale festivalile sõites lubada. Oli pisaraid ja ka soovi loobuda. Et festivali publikut enne teisi tantse üles soojendada, õppisime neljandaks tantsuks juurde Kreeka rahvatantsu sirtaki seade.

Lõpuks saabus kuupäev, 27. aprill 2023 mil bussitäis tüdrukuid, tantsivaid naisi ning fänne alustas varavalges oma teekonda Varssavi suunas, et osaleda festivalil „Baltic Amber Warszawa 2023“. Sõidu peal liitusid osad reisisõbrad Rohukülast ja Pärnust. Et osaleda festivalil, pidi üks Liine oma kalli pereliikme ehk koera, viima loomade hotelli Tõrvasse – vot sellised pühendunud liikmed on meie grupis, seepärast liitus ta meiega alles Pärnus. Esimese päeva kõige meeldejäävam seik oli Rundale lossi külastamine. Kindlasti on see Baltimaade kõige ilusam loss, mille külastamine meeldis nii noorematele kui vanematele tüdrukutele. Hilisõhtuks olime jõudnud plaanipäraselt meie reisi esimesse majutuskohta Poola linnakeses Lomza`s. Järgmisel hommikul päris varastel hommikutundidel jätkus meie reis Varssavisse. Olen mitmeid kordi Poola pealinnast läbi sõitnud, aga mitte kunagi varem pole mul olnud võimalust seda külastada. Ja pean ütlema, et Varssav on väga ilus linn. Käisime loomaaias, kuningalossis, osalesime festivalil, jalutasime niisama linna peal ning nautisime Eesti kliimast olulisemalt soojemat ilma. Tiina oli meile välja otsinud päris erinevaid vaatamisväärsusi, mis sobisid jällegi kõikidele reisil olijatele olenemata vanusest. Teise päeva õhtusöögiks oli valitud Pizza Hut restoran vanalinnas, mis pakkus teistsugust pizza-söömise elamust. Toit oli väga maitsev, portsud väga suured. Peale sellist imelist päeva jõudsime oma teise majutuskohta, kus algasid ettevalmistused järgmisel päeval toimuva festivali jaoks - kostüümide triikimine, tantsude kordamine jne. Magama jõuti hilistel öötundidel, et järgmisel hommikul jälle varakult tõusta, süüa rikkalik hommikusöök väga hubases hotellis ning liikuda edasi juba festivali toimumiskohta, milleks oli üks kaasaegne kultuurikeskus Varssavi äärelinnas.

Laupäeval toimus siis festival, mille pärast nii Liined kui tüdrukud olid harjutanud mitu pikka kuud ning kulutatud palju närvirakke. Soengud pähe, meik peale, kostüümid selga ning festival võiski alata. Festivali korraldajad olid leedukad ja üllatusena olime ainsad välisesinejad ehk need, kes festivali rahvusvaheliseks muutsid. Meie mõlemat 5-minutist etteastet, nii show kui folkloori kategoorias premeeriti žürii poolt esikohtadega, mille tunnistuseks anti ka diplomid. Pealtvaatajaskonna moodustasid peamiselt festivalil osalejad ise ning ilmselt ka seetõttu võeti kõiki esinejaid suure kaasaelamise ja aplausiga vastu ning loomulikult ei puudunud suur plaksutamine ka tantsude lõpus. Olime väga õnnelikud, et saime festivalil esineda, mis andis hea võimaluse tutvustada festivali teistele osalejatele meie kultuuri ning meie oma tüdrukutele näidata, et tantsimine/võimlemine kui liikumine, on elukestev tegutsemisrõõmu pakkuv hobi. Samuti tabas mind mõte, kui õnnelikud on need tüdrukud, kes Tiina Tantsustuudios tantsivad ning keda Tiina kaasa oli võtnud - nad said kogemuse võrra rikkamaks, mida tavaelus nende vanused noored ei koge. Sa reisid üksi, mitte perega, vaid koos oma trennikaaslastega ning mingite võõraste täiskasvanutega välisriiki. Reisil on kindel ajakava, kus on kirjas, millal peatutakse, millal saab süüa või WC-d kasutada või magama minna. Sa pead ajakavast kinni pidama, teistega arvestama ja palju muudki, mis võib päris ebamugav olla. Samas ei kuulnud ma ühtegi noort ega üldse reisil osalejat millegi üle virisemas. Bussisõidu ajal aeti rõõmsalt juttu, vahepalaks korraldati viktoriine. Bussijuhid olid äärmiselt sõbralikud ja abivalmis, ühtegi ebameeldivat intsidenti ei juhtunud. Reisi ajal tundsime ennast turvaliselt ning hoituna ja tagasi sõites räägiti juba uutest reisiplaanidest????

Suur tänu Liinede poolt Tiinale, et ta utsitas meid festivalil osalema ning uusi tantse selle konkreetse festivali tarbeks selgeks õppima. Kõik inimesed on õpivõimelised, selles pole mingit kahtlust ning seda sai jälle endale tõestatud. Ühise eesmärgi nimel on ka muidu väga hõivatud naised võimelised pingutama ning koos ägedaid asju tegema sh osalema rahvusvahelisel festivalil.

Naisvõimlemisrühma „Liine” liige Merle

27. - 30. aprillini käisime Tiina Tantsustuudio VI ja VII rühma ning naisvõimlemisrühm „Liine”`ga Poolas. Me läksime sinna seoses Ursynów Cultural Center "Alternatywy" toimuva festivaliga „Baltic Amber Warsawa”. Sõitsime läbi Läti ja Leedu ning kokku kestis sõit koos peatustega 16 tundi, terve reis aga kokku 4 päeva. Bussisõit oli küll pikk ja väsitav, kuid reisikaaslased ja Tiina plaanitud tegevused tegid sõidu huvitavamaks. Me külastasime palju erinevaid kohti, kuid kõige säravamalt jäid meelde Varssavi vanalinn ja loomaaed. Vanalinnas oli vabaaega, et ise ringi uudistada ja shopata, ent nägime ka mitmeid tähtsaid vaatamisväärsusi. Loomaaias saime ka omapäi ringi käia. Seal kohtasime erinevaid loomi ning nautisime päikeselist ilma. Meile tuli suureks üllatuseks, et festivalil võitsime oma kategooriates esimese ja teise koha. Oleme väga rõõmsad ja uhked selle üle. Üleüldiselt oli kõik hästi korraldatud ja me jäime reisiga väga rahule.