MTÜ TANTSUMAJAKAS

92413 Kärdla
Hiiumaa

Tel: 5156996
e-mail: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Leedu2Mai algul võttis Tt-stuudio III rühm koos Kärdla Kultuurikeskuse lasterühmaga ette reisi Leedumaale, et osaleda kahel festivalil. Festivalide nimeks "Springfiesta 2013", mille korraldajaks on leedukatest abielupaar. Tt-stuudio rühmad on varemalt mitmetel nende korraldatud festivalidel osalenud ja alati positiivsete emotsioonidega tagasi tulnud.

9. mai varahommikul sättisid end Kärdlas bussi mõnusalt istuma 25 inimest: Tt-stuudio III rühma 13 tüdrukut  ja Kärdla Kultuurikeskuse lasterühm 8 tantsijat, nende õpetajad Tiina Kaev ja Kristiina Vessar ning saatjad. Viipäevane reis Baltiriikides võis alata.

Mida lõuna poole jõudsime, seda soojemaks läks ilm. Lõpuks, kui õhtuks Alytuse nimelisse Leedu linna jõudsime, siis oli väljas sooja lausa + 29 kraadi. Kätte oli jõudnud suvi, viljapuud mattusid valgesse õitemerre ja sirelgi näitas juba värvi. Kevad oli täies õides.

Elama asusime Alytuse kesklinnas tagasihoidlikus hotellis. Soojas kevadõhtus tutvusime veidike linnaga, et siis juba järgmiseks päevaks välja puhkama minna.

Leedu110. mail toimus Alyuse kultuurikeskuses esimene festival, kus ennelõunal olid proovid ja pärastlõunal kolm tundi kestnud kontsert. Olime ainukesed välismaalased, kes festivali rahvusvaheliseks muutsid. Kontsertprogramm oli kirev ja huvitav. Lapsed nägid teisi omavanuseid  sama alaga harrastajaid ja õpetajad said juurde uusi mõtteid. Lisaks lihtsalt tantsimise rõõmule oli sees ka väike võistlusmoment, mille tulemusena ka meie mõlemale rühmale väike karikas kätte anti. Mille eest need küll täpselt olid, me just aru ei saanud, aga ju siis millegagi silma jäime.

20. mai sõitsime veel lõunapoole, et veeta üks tore päev puhates Druskininkai veepargis. Oli tõeliselt lõõgastav ja tore koht. Suur ja mõnusalt hajutatud veekeskus pakkus tegevust neljaks tunniks kõigile ja aega jäi veel vähekski. Druskininkai ise on imekaunis puit-pits-arkitektuuriga kuurortlinn keset maismaad, mis on ilusti renoveeritud. Silma paistsid veesilmad, mille keskel vett taevasse heitvad purskkaevud ja lilledest ääristatud jalutusteed. Imeilus linnake.

Pärstlõunal hakkasime sõitma põhjapoole, tehes väikese poepeatuse Kaunases juba tuttavaks saanud ostukeskuses MEGA, kus hiiglaslik akvaarium haikaladega pilku püüab.

Õhtuks jõudime linna nimega Šiaulia, kus ootas meid tagasihoidlik ühikastiilis öömaja. Midagi luksuslikku seal just polnud, aga kõik vajalik oli olemas, mis üheks ööbimiseks vajalik.

Leedu321. mai oli teine festivalipäev Mažeikiais. Enne veel kui festivalipaika sõitsime, tegime väikese kõrvalepõike Šiauliai ristimäele, mis lastele väga suure mulje jättis. Jõudnud kohale Mažeikiaisse, veetsime suurema osa päevast kultuurimajas, kuna ilm oli keeranud vihmaseks ja vaja oli ju loomulikult ka tantsida. Osalejad olid kõik teised, kes olid olnud Alytuses kuid festivali formaat sama, hommikupoolikul proov ja siis kontsert.

Peale festivali lõpetamist alustasime sõitu Lätti Garkalnesse, kus asub Kärdla Ühisgümnaasiumi sõpruskool, kes meid lahkelt enda juurde öömajale võttis. Juba varasematest aastatest on Kultuurikeskuse lasterühmal tutvused sees. Nimelt on nad varemgi koos Garkalne kooli noorte segarühmaga üht-teist ette võtnud, nii et kui meie õhtul kell 22:00 sinna jõudsime, siis meid juba oodati ja algas suur rahvaste sõpruse õhtu. Mis algul ei saa vedama, siis pärast ei saa pidama. Mängiti ja tantsiti koos, õpetati vastatstikku kergeid tantsukesi ja nii oligi märkamatult kätte jõudnud keskköö, kui oli aeg siiski vastutahtmist lahku minna.

Leedu422. mai algas kodutee, kuhu tegime sisse ühe väikese võngi. Nimelt sõitsime kõigepealt Siguldasse, et teha üks sõit üle Gauja jõe köisraudteel. Suurema osa laste jaoks oli see esmakordne kogemus ja elevust jagus küllaga. Matkates mööda metsarada jõudsime välja Gutmani koopa juurde, kus ringi joostes ja pildistades aega veetsime, et siis juba taas bussi istuda ja Eestimaa poole sõitma hakata.

Õhtuks olimegi kodus tagasi ja viis päeva oli möödunud lennates. Oli väga tore, huvitav ja silmaringi avardav reis. Sai tunda sooja suve, tantsida, vees hullata ja ka kauneid kohti näha.